آذر
۱۴۰۰

رونمایی از طرح «جاداب»

بیست و پنجمین جلسه کمیته دولت الکترونیک شرکت‌های برق منطقه‌ای با هدف رونمایی از دستاوردهای پروژه «تدوین طرح جامع استقرار دولت الکترونیک شرکت‌های برق‌های منطقه‌ای-طرح جاداب» به میزبانی شرکت مادر تخصصی توانیر (به‌عنوان ناظر طرح جاداب) و با حضور نمایندگانی از سازمان امور اداری استخدامی، وزارت نیرو، شرکت برق منطقه‌ای خوزستان (کارفرما) و شرکت مهندسی نرم‌افزاری گلستان (مشاور مجری پروژه) در تاریخ 29 آذر ماه 1400 تشکیل شد.

در این جلسه، ابتدا مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای خوزستان (جناب آقای مهندس دشت بزرگ)  نکاتی را در خصوص حکمرانی خوب و نقش دولت الکترونیک در حکمرانی خوب بیان کردند. سپس نمایندگان شرکت توانیر (سرکار خانم مهندس نیکخواه، جناب آقای مهندس سجادی، جناب آقای مهندس زندی و جناب آقای مهندس راعی) به ضرورت استقرار دولت الکترونیک در صنعت برق در جهت پیشبرد اهداف و چشم‌اندازهای این صنعت و همچنین به مواردی درخصوص اجرای هر چه بهتر طرح در شرکت‌های برق منطقه‌ای و چالش‌هایی که در این رابطه ممکن است وجود داشته باشد پرداختند. در ادامه جناب آقای مهندس نظام‌پور (مدیر پروژه کارفرما-مدیر دفتر فاوا شرکت برق منطقه‌ای خوزستان) ابعاد فنی، فازهای اجرایی و خروجی‌های طرح و همچنین چالش‌ها و نکاتی که در طی تدوین طرح وجود داشتند را ذکر کردند. پس از آن نماینده وزارت نیرو (جناب آقای مهندس گلشن) ضرورت و الزامات موردنظر وزارت به‌عنوان نهاد حاکمیتی این صنعت و انتظاراتی که در طی پیاده‌سازی طرح از دستگاه‌های اجرایی زیرمجموعه می‌رود، بیان کردند. در پایان جلسه شرکت مشاور (آقای مهندس ایمان مهدوی مدیر پروژه و نماینده شرکت مهندسی نرم‌افزاری گلستان) ضمن اشاره به مهم‌ترین دستاوردهای طرح به سوالات و ابهاماتی که درخصوص محدوده اجرایی و فنی طرح وجود داشتند، پاسخ دادند.

لازم به ذکر است پروژه پروژه «تدوین طرح جامع استقرار دولت الکترونیک در شرکت‌های برق منطقه‌ای» با همکاری شرکت برق منطقه‌ای خوزستان به‌عنوان پایلوت و شرکت‌های برق منطقه‌ای تهران، مازندران، خراسان و فارس به‌عنوان شرکت‌های همکار و همچنین شرکت مادر تخصصی توانیر به‌عنوان شرکت ناظر در تاریخ خرداد ماه 1399 جهت اجرا، به شرکت به شرکت مهندسی نرم‌افزاری گلستان واگذار گردید و طی یک بازه زمانی یک‌ساله در تیرماه 1400 به انجام رسید. مهمترین اهداف این پروژه عبارت است از:

  • بررسی ضوابط فنی اجرایی دولت الکترونیک و شناسایی اقدامات تکلیفی
  • شناسایی اقدامات انجام‌شده تاکنون توسط شرکت‌های برق منطقه‌ای کشور
  • شناسایی تجربیات موفق در اجرای تکالیف دولت الکترونیک توسط دستگاه‌های برتر
  • تدوین نقشه‌راه استقرار دولت الکترونیک در شرکت‌های برق منطقه‌ای
  • تدوین مدل پایش طرح استقرار دولت الکترونیک

جهت دریافت اطلاعات بیشتر در خصوص اطلاعات طرح به زیرسایت تخصصی موضوع به آدرس (https://egp.kzrec.co.ir/) مراجعه فرمایید.

No JavaScript
(021) 88 500 863 - 88 500 864 - 88 500 865
(021) 88 500 866
تهران، خيابان سهروردی، بالاتر از تقاطع هویزه، کوچه سرمد، شماره 3، واحد 10