بهمن
۱۴۰۰

طرح جاداب برای اجرا ابلاغ شد.

طرح جامع استقرار دولت الکترونیک شرکت‌های برق‌های منطقه‌ای (جاداب) طی جلسه‌ای به میزبانی شرکت توانیر و با حضور نمایندگان کمیته دولت الکترونیک و هوشمندسازی شانزده شرکت‌های برق منطقه‌ای کشور تشریح و جهت اجرا ابلاغ گردید.

در این جلسه، ابتدا آقای مهندس محمدی به نمایندگی از طرف مدیرکل دفتر فناوری ارتباطات، اطلاعات و آمار شرکت توانیر، توضیحاتی در خصوص کلیات طرح و ضرورت استقرار و به‌کارگیری دستاوردهای آن در شرکت‌های برق منطقه‌ای در مدت زمان پیش‌بینی شده بیان نمودند. سپس آقای مهندس نظام‌پور (مدیر پروژه کارفرمایی تدوین طرح-مدیر دفتر فاوا شرکت برق منطقه‌ای خوزستان) ابعاد فنی، فازهای اجرایی و خروجی‌های طرح و همچنین چالش‌ها و نکاتی که در طی تدوین طرح وجود داشتند را ذکر کردند. در ادامه جلسه آقای مهندس ایمان مهدوی (مدیر پروژه تدوین طرح و نماینده شرکت مهندسی نرم‌افزاری گلستان) ضمن اشاره به فازها و مراحل اجرای پروژه تدوین طرح جاداب، به تشریح کلیات پروژه‌ها و اقدامات و تکالیف شرکت‌های برق منطقه‌ای کشور پرداختند. در انتهای این جلسه نیز «مدل پایش طرح و برنامه عملیاتی استقرار دولت الکترونیک» شامل ساختار و فرآیندها و برنامه و سایر ملزومات اجرای پروژه‌های محدوده طرح توسط مشاور تشریح گردید و به سوالات و ابهامات مطرح شده پاسخ داده شد.

لازم به ذکر است طرح جاداب در بیست و پنجمین جلسه کمیته دولت الکترونیک و هوشمندسازی شرکت توانیر در تاریخ 1400/9/29 مورد تایید وزارت نیرو و شرکت توانیر قرار گرفت و جهت اجرا و بهره‌برداری ابلاغ گردید.

درباره طرح جاداب

جایگاه طرح جاداب در معماری دولت الکترونیک کشور در شکل زیر مشخص شده است. مطابق با این مدل، وزارت نیرو، شرکت مادر تخصصی توانیر و شرکت‌های برق منطقه‌ای کشور، به‌عنوان بخشی از دستگاه‌های اجرایی ارائه‌دهنده خدمات در خوشه انرژی، مکلف به فراهم نمودن زیرساخت‌های لازم جهت شناسایی و استانداردسازی و ارائه خدمات الکترونیک به خدمت‌گیرندگان می‌باشند.

پروژه «تدوین طرح جامع استقرار دولت الکترونیک در شرکت‌های برق منطقه‌ای(طرح جاداب)» به عنوان یکی از طرح‌های ویژه ملی با همکاری شرکت برق منطقه‌ای خوزستان به‌عنوان کارفرما و شرکت‌های برق منطقه‌ای تهران، مازندران، خراسان و فارس به‌عنوان شرکت‌های همکار و همچنین شرکت مادر تخصصی توانیر به‌عنوان شرکت ناظر در تاریخ خرداد ماه 1399 جهت اجرا به شرکت مهندسی نرم‌افزاری گلستان واگذار گردید و طی یک بازه زمانی یک‌ساله در تیرماه 1400 به انجام رسید.

طرح جاداب متشکل از 101 پروژه/ اقدام می‌باشد که شرکت توانیر و شرکت‌های برق منطقه‌ای کشور طی یک برنامه سه ساله به اجرای هر یک خواهند پرداخت. این پروژه‌ها در راستای انجام تکالیف ابلاغی دولت الکترونیک استخراج شده‌ است که اقدامات توسعه‌ای و اجرایی را در مجموعه وسیعی از مؤلفه‌های معماری در لایه‌های معماری (همراستا و یکپارچه با معماری مرجع شرکت‌های برق منطقه‌ای) را شامل می‌گردند.

 

No JavaScript
(021) 88 500 863 - 88 500 864 - 88 500 865
(021) 88 500 866
تهران، خيابان سهروردی، بالاتر از تقاطع هویزه، کوچه سرمد، شماره 3، واحد 10